• Vitaminok, fehérjék és aminosavak akciósan a legolcsóbban

Alattomos zsírforrások

Alattomos zsírforrások
Tudtad? Egyes egészségesnek gondolt élelmiszerek, alattomos zsírforrások lehetnek...
A rántott csirkemell látszatra ideális diétás fehérje forrás, holott a panír rengeteg olajat, égetett szénhidrogént, potenciálisan rákkeltő anyagot tartalmaz.
 
Egy nagy szelet rántott csirkemell a 28 g fehérje mellett 12 g zsírt (ráadásul égetett növényi olajat), és 17 g szénhidrátot tartalmaz. Ez nem sokkal tér el egy 100 grammos sertés májkrém vagy hurka zsír és szénhidrát tartalmától.
 
Egyetlen evőkanál majonéz közel 4-szer annyi kalóriát és zsírt tartalmaz, mint az azonos mennyiségű fagylalt, így egy majonézes burgonyával több kalóriát vihetünk be észrevétlenül, mint egy nagy adag csavaros fagyival.
 
A feldolgozott ételekben sajnos gyakran hidrogénezett növényi zsírok és sütés során megégett, epoxidokat tartalmazó zsírok találhatók.
 
Általános szabály, hogy minél több zsírt tartalmaz egy étel és minél agresszívebb hőkezelésnek lett alávetve, annál több karcinogén zsír-származékot tartalmazhat.
 
A sütés, a rántás, grillezés és az olajban sütés során keletkezik a legtöbb káros zsír-metabolit, míg a főzés és a párolás kímélőbb és egészségesebb eljárások.
 
-Drakó-