• Vitaminok, fehérjék és aminosavak akciósan a legolcsóbban

A pajzsmirigy és a szelén?

A pajzsmirigy - szelén!
A szelén olyan mikroelem, amely mindössze 10-15 mg mennyiségben található meg az ember szervezetében, jelenléte mégis sokrétű biológiai hatást közvetít. A szelén legnagyobb mennyiségben a pajzsmirigyben és a májban található meg.
Az utóbbi évek vizsgálatai rávilágítottak arra, hogy Európában, az átlagos napi szelénfogyasztás épp, hogy eléri a 40 mikrogrammot. 
Ez akár még elégnek is tűnhet, az egyes országokban ajánlott napi bevitel fényében, bár azért általában ennél többet, napi 50-70 mikrogramm közti adagot szokás ajánlani.
Vajon ez elég? - Erős a gyanúnk, hogy nem, de, mint látjuk még az alacsony ajánlásoknak sem felel meg az átlagos napi bevitel. 
Mára felismerték, hogy szelén nélkül a pajzsmirigy nem képes megfelelő mennyiségű pajzsmirigyhormont termelni, sőt a T4 hormonból, a T3 hormont előállító enzim is szelénnel működik.
Mint fentebb is írtam, a szelént a pajzsmirigy tartalmazza a legnagyobb mennyiségben , és az itt zajló oxidatív folyamatokat is szelénvegyületek semlegesítik.
 
Több kutatás is vizsgálta, hogy összefügg-e a szelénfogyasztás és a pajzsmirigy mérete, és bizony a csökkent bevitel csökkenti a pajzsmirigy méretét , és növeli a göbképződés kockázatát.
Számos vizsgálat tesztelte az autoimmun pajzsmirigybetegeknél a szelénpótlás hatását, és kiderült, hogy mindig a 200 mikrogrammos dózis került ki győztesként: jelentős mértékben visszaszorította az autoimmun folyamatokat, javította a hormontermelést, csökkentette a hormonpótlás szükségességét! 
 
 
 
Hozzáteszem, a túlzásba vitt szelénfogyasztás sem jó!
 
Pajzsmirigybetegek esetében, célszerű konzultálni a kezelőorvosukkal, mielőtt szelénpótlásba kezdenének!
 
-Drakó-